WRASTAJĄCE PAZNOKCIE

Bez względu na płeć i wiek schorzenie może dotknąć każdego. Silny ból, ropna wydzielina czy „dzikie mięso” to typowe objawy wrastających paznokci. Często próba leczenia poprzez chirurgiczne usunięcie całej płytki paznokcia kończy się niepowodzeniem – po odrośnięciu paznokieć ponownie wrasta. Obecnie wykorzystuje się jedynie dwie skuteczne metody leczenia tego schorzenia: plastyka wałów paznokciowych oraz klamrowanie.

Chirurgiczne opracowanie wałów paznokcia gwarantuje poprawny ich wzrost i opiera się na częściowej ekstrakcji płytki paznokciowej oraz uszkodzeniu macierzy paznokcia w jego bocznych częściach. Po odrośnięciu paznokieć jest węższy i nie wrasta. Metoda wymaga agresywnej ingerencji chirurgicznej w znieczuleniu miejscowym.

Klamrowanie pozwala na uniknięcie plastyki chirurgicznej (wrastanie małego stopnia) lub zwiększa efektywność ingerencji chirurga (plastyka połączona z klamrowaniem).

Najczęstsze przyczyny wrastających paznokci to:

• chodzenie w ciasnych butach na obcasach
  • ćwiczenia w zbyt dużym obuwiu sportowym
  • predyspozycje genetyczne
  • wady stóp
  • zaburzenia wzrostu paznokci w przebiegu chorób np. łuszczyca
  • niewłaściwa długość palców względem siebie
  • niewłaściwa pielęgnacja stóp i paznokci

Wrastające paznokcie od początku objawiają się bólem, miejscowym odczynem zapalnym dynamiczną hipergranulacją tzw. dzikim mięsem.

Istnieją konwencjonalne metody leczenia tego schorzenia:

• maści i roztwory zawierające antybiotyki
  • usunięcie płytki paznokcia

Niestety nie gwarantują one skutecznego pozbycia się problemu. Nawroty po leczeniu zdarzają się nawet w 70%.

W MEDEVAC KLINIKA PAWLIKOWSKI stosujemy najskuteczniejszą w tej chwili, bezoperacyjną metodę leczenia wrastających paznokci. Dr Bartosz PAWLIKOWSKI po wielu latach pozytywnych doświadczeń proponuje klamry VHO Osthold Spange.

Klamra VHO Osthold to trzyczęściowa klamra wykonana ze stali chirurgicznej sprężynowej. Zabieg nie wymaga żadnego przygotowania ze strony pacjenta. Klamra może być nakładana nawet w momencie aktywnego procesu zapalnego.

Zalety:

• Bezkrwawość, metoda zachowawcza, nieinwazyjna
  • Bezbolesność, zmniejszenie ucisku paznokcia przynosi ulgę bezpośrednio po zabiegu, nie trzeba stosować żadnych środków znieczulających
  • Absencja w pracy, nałożenie klamry nie upośledza w żaden sposób codziennej aktywności zawodowej. Po nałożeniu klamry pacjent może wrócić do pracy
  • Wysoki komfort, po nałożeniu klamry można nosić pełne buty

Zastosowanie systemu VHO pozwala zrezygnować z bolesnych i często oszpecających zabiegów chirurgicznych. Dzięki możliwości zastosowania tej metody leczenia w momencie aktywnego stanu zapalnego istnieje możliwość uzyskania szybkiej poprawy i w perspektywie kilku tygodni wyleczenia wrastających